Microsoft, oyun geliştirme süreçlerini daha da hızlandırmak amacıyla yeni bir yapay zeka aracı olan Muse‘u tanıttı. Bu yenilikçi model, oyun dünyasını ve oyuncu eylemlerini taklit edebilen ilk üretken yapay zeka sistemi olma özelliğine sahip. Nature dergisinde yayımlanan bir makaleye göre, Muse’un temelini WHAM (World and Human Action Model) adlı sistem oluşturuyor. Peki, bu sistem nasıl çalışıyor? Detaylar haberimizde…
Microsoft’tan oyun geliştiricilere yapay zeka desteği: Muse tanıtıldı!
Muse’un, Xbox Game Studios’un Ninja Theory ekibiyle birlikte geliştirildiğini belirtmekte fayda var. Şu anda Xbox’ın Bleeding Edge oyununun verileri üzerinde eğitilen bu yapay zeka, WHAM-1.6B modeline dayanmaktadır ve 1 milyardan fazla oyun görüntüsü ile kontrol hareketi üzerinde çalışmıştır. Bu eğitim sürecinin, yaklaşık 7 yıl boyunca sürekli oyun oynamaya eşdeğer bir veri setini kapsadığı dikkat çekiyor.

Muse’un oyun geliştiricileri için kullanım şekli oldukça ilgi çekici. Geliştiriciler, bir oyun ekran görüntüsü yükleyerek gelecekteki sahnelerin nasıl görünmesi gerektiğini yapay zekaya ürettirebiliyor. Ayrıca, Xbox kontrolcüsü ile karakterleri yönlendirdiklerinde, Muse bu eylemleri izleyerek dinamik oyun dünyaları oluşturabiliyor.
Microsoft, Muse’un açık kaynak olarak paylaşılacağını ve WHAM demosunun geliştiricilere sunulacağını açıkladı. Bu durum, hem bağımsız stüdyoların hem de büyük oyun firmalarının Muse’un sağladığı üretken yapay zeka teknolojisinden faydalanarak oyun geliştirme süreçlerini daha verimli hale getirmelerine olanak tanıyacak.

Bu yeni yapay zeka aracı hakkında sizin düşünceleriniz neler? Oyun tasarımı sürecine entegre edilmesi, yaratıcılığı nasıl etkileyebilir? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmında paylaşabilirsiniz…
Leave a comment