Ubisoft, yeni Assassin’s Creed oyunu Shadows ile seride dikkat çekici bir dönüş yapmayı planlıyor. Geliştirici, son dönemde aksiyon odaklı deneyimlere yönelen serinin gizlilik odaklı köklerine yeniden dönmeyi hedefliyor. Yapılan açıklamalar, bu dönüşümde ilham kaynağının Ubisoft’un gizlilik temasına sahip oyunu olan Splinter Cell serisi olacağını gösteriyor.
Assassin’s Creed Shadows ile gizlilik öğeleri detaylandırılıyor
Son yayımlanan blog yazısında, Shadows’un gizlilik odaklı oynanış mekanikleri üzerine bilgiler paylaşıldı. Ubisoft, oyuncular için heyecan verici yenilikler sunuyor. Bunların arasında, gece karanlığında gizlendiğinizde sizi tamamen görünmez kılan yeni “ışık görünürlüğü” ölçeri dikkat çekiyor.
Bu özellik, Splinter Cell’in temel unsurlarından biri olarak biliniyor ve Shadows’da yer alması, serinin gizlilik yaklaşımına dönüş sinyalleri veriyor. Ayrıca, Naoe’nin fırlattığı shuriken ile fenerleri söndürme özelliği sayesinde karanlık alanlar yaratma imkanı da sunuluyor.
Bu mekanikler, oyunculara düşmanları sessizce alt etme konusunda daha fazla stratejik seçenek sağlayacak. Naoe, düşmanları yakalayarak sürekleyip etkisiz hale getirebilecek, böylece uzun animasyon süreçlerine girmeden hareket etme şansı bulacak.
Ubisoft, yaptığı açıklamada “Assassin’s Creed serisinde ilk kez gölgelerde gizlenmek, sizi düşmanlara karşı tamamen görünmez kılacak. Bu durum hem iç hem de dış mekanlarda geçerli olacak ve serinin önceki gizlilik anlayışından önemli bir değişim anlamına geliyor” şeklinde ifadeler kullandı.
Uzun zamandır serinin gizlilik temalı köklerine geri dönmesini bekleyen oyun severler için bu duyurular oldukça sevindirici. Origins, Odyssey ve Valhalla gibi önceki oyunlardaki rol yapma unsurlarının ön planda olması, birçok oyuncunun serinin özünü kaybettiğini düşünmesine neden olmuştu.
Yorum Yap