Son zamanların en çok ilgi çeken oyunlarından biri olan Black Myth: Wukong, satış rekorları kırmasının yanı sıra donanım pazarında da dikkate değer bir hareketlilik sağladı. Çin ve dünya genelinde milyonlarca kopya satan bu aksiyon RPG oyunu, oyuncuların oyun deneyimlerini artırmak için yüksek kaliteli monitörlere yönelmesine sebep oldu. Bu önemli etkilerin donanım sektöründeki yansımaları nasıl şekillendi? İşte konuya dair detaylar…
Black Myth: Wukong, oyun monitörü satışlarını artırdı
2024 yılının en çok konuşulan oyunlarından Black Myth: Wukong, sadece oyun dünyasında değil, aynı zamanda donanım endüstrisinde de önemli bir etki yarattı. Çin merkezli Game Science tarafından geliştirilen oyun, karanlık fantezi estetiği ve gelişmiş grafik motoruyla oyuncuların dikkatini çekti.


Oyunun etkisi sadece oyuncuların ekranda harcadıkları zamanı artırmakla kalmadı. TrendForce’un son analizine göre Black Myth: Wukong, Çin’de oyun monitörlerine olan talebi önemli ölçüde artırmış durumda. Özellikle yüksek çözünürlük ve hızlı yenileme hızına sahip ekranlara olan ilgi, LCD panel üreticilerinin satışlarında dikkate değer artışlar meydana getirdi. Rapora göre, Çinli ekran üreticilerinden BOE, CSOT ve HKC, sırasıyla yüzde 20, yüzde 40 ve yüzde 50 oranında satış artışı kaydetti.
Bu veriler, küresel oyun monitörü pazarının yalnızca yüzde 12 büyüdüğü düşünüldüğünde oldukça çarpıcı. Çinli oyuncuların, Black Myth: Wukong gibi görsel olarak etkileyici oyunları en iyi şekilde deneyimlemek amacıyla donanımlarına yatırım yapması, ülkenin oyun endüstrisindeki önemli rolünü bir kez daha gözler önüne seriyor.
Black Myth: Wukong, The Game Awards 2024’te Yılın Oyunu ödülünü kazanamasa da birçok dalda adaylık elde ederek büyük bir başarı gösterdi. Ancak bu oyunun en önemli başarısı, Çin oyun pazarının artık sadece bir tüketici olmadığını, global oyun trendlerine yön veren bir aktör haline geldiğini göstermesi oldu.
Peki, bu konu hakkındaki görüşlerinizi bizimle paylaşmak ister misiniz? Düşüncelerinizi aşağıdaki Yorumlar kısmında dile getirebilirsiniz.
Leave a comment