Deneyimli oyun tasarımcısı Ken Levine ve ekibi Ghost Story Games, merakla beklenen yeni projeleri Judas’ı tanıttı. Levine, geçtiğimiz günlerde oyunun geliştirme süreci hakkında önemli açıklamalarda bulundu.
Judas ne sunuyor?
Judas, oyuncuların kararlarına ve eylemlerine bağlı olarak şekillenen derin bir hikaye ile oyuncuları etkilemeyi hedefliyor. Levine, bu yaklaşımlarını belirterek, “Judas’ta izlediğimiz yöntem, oyuncu eyleminin dikkatle algılanmasına ve buna verilen tepkiye dayanıyor” dedi.
Bu seviyede bir etkileşimi mümkün kılmak için, Ghost Story Games’teki ekip, oyuncuların hikayeyle etkileşim kurabileceği birçok farklı yolu öngörerek karmaşık kodlama çalışmaları yürütüyor. Stüdyo, ara sahne kullanımını azaltarak hikayenin oyuncuların seçimleriyle evrilmesini amaçlıyor.
Judas’ın en büyük sıkıntılarından biri, olayların kıyamet sonrası bir gemide geçmesi ve oyuncuların bu ortamda sıkışıp kalması. Geliştirici, bu noktada yapay zeka kullanımını reddederek, mevcut teknolojinin oyuncu davranışlarının sonuçlarını anlamada etkisiz kaldığını belirtti.
Inside ve BioShock serisi gibi anlatı merkezli oyunlarıyla tanınan Levine, Judas ile etkileşimli hikaye anlatımında yenilikçi bir yaklaşım geliştirmeyi umuyor. Levine, “Bu karmaşık bir mesele ve çözüm yollarının çeşitliliğine inanıyorum” ifadelerini kullandı.
Siz de bu konudaki düşüncelerinizi yorumlarda bizimle paylaşabilirsiniz.
Yorum Yap