Kaydol
Giriş Yap
Parolanızı mı unuttunuz

Şifreni mi unuttun? Lütfen e-mail adresinizi giriniz. Bir bağlantı alacaksınız ve e-posta yoluyla yeni bir şifre oluşturacaksınız.

Üzgünüz, gönderi ekleme izniniz yok.

Microsoft’tan DirectX’e Yeni Sinirsel İşleme Güncellemesi!

Microsoft, DirectX platformu için büyük bir güncellemeyi tanıttı. Şirket, gelecekte “collaborative vectors” (işbirlikçi vektörler) teknolojisine destek vererek, sinirsel işleme teknolojisinin grafik işleme süreçlerine entegrasyonunu kolaylaştırmayı hedefliyor. Bu yenilik, gerçek zamanlı grafik işlemlerinde performansı önemli ölçüde artıracak. Ayrıntılar haberimizde…

Microsoft DirectX için gelen sinirsel işleme teknolojisi neler sunuyor?

Sinirsel işlem anlamak için, yapay zeka (AI) ve makine öğrenimi (ML) tekniklerini kullanarak geleneksel grafik işlem süreçlerini yeniden tanımlayan bir teknoloji olarak düşünebiliriz. Bu yöntem, oyunlar ve görselleştirme projelerinde daha yüksek doğruluk ve gerçekçilik sağlayarak grafiklerin daha dinamik ve etkileyici olmasına olanak tanıyor.

yapay zeka destekli haber sitesi
Microsoft DirectX için önemli bir güncelleme
Microsoft DirectX güncellemesi

Microsoft’un yeni işbirlikçi vektörler desteği, yapay zeka iş yüklerini optimize ederek AI tabanlı grafik işlem performansını önemli ölçüde artırma potansiyeline sahip. Bu özellik, farklı boyutlardaki matris ve vektörlerin işlenmesini hızlandırırken GPU üzerindeki yükü de azaltacak. Böylece, küçük ölçekli sinir ağlarının GPU kaynaklarını tamamen tüketmeden grafik işlemlerine katkıda bulunması mümkün olacak.

Bu teknolojinin geliştirilmesinde AMD, Intel, NVIDIA ve Qualcomm gibi sektörün önde gelen sürücüleriyle iş birliği yapılmakta. Ayrıca, High-Level Shader Language (HLSL) ekibiyle yakın işbirlikleri yürütüldüğü belirtiliyor. Microsoft, bu güncelleme aracılığıyla NVIDIA’nın yeni RTX 50 serisi Tensor Cores ve sinirsel gölgelendirme (neural shading) teknolojisinin tam potansiyelini hayata geçirmeyi planlıyor.

Bu yeni teknolojiler, oyun kaynaklarını optimize ederek geometrik hesaplama performansını artıracak ve gerçekçi oyun karakterlerinin yaratımında kritik bir rol oynayacak. Microsoft’un nihai amacı, oyun geliştiricilere daha gelişmiş araçlar sunarak daha etkileyici ve sürükleyici oyun deneyimleri ortaya koymalarını sağlamak. Ayrıca, işbirlikçi vektörlerin ilk önizlemesinin de yakın bir zamanda yayınlanacağı duyuruldu.

Bu yeniliklerin oyun sektöründe rahatlatıcı bir etki yaratacağını düşünüyor musunuz? Görüşlerinizi aşağıda bulunan yorum bölümünde paylaşabilirsiniz…

Yorum Yap

İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar