Oyun endüstrisinde önemli bir dönüşüm yaşandığına dair işaretler ortaya çıkıyor. Geleneksel olarak belirli platformlarla sınırlı kalan oyunların şimdi rakip platformlarda da yer aldıkları gözlemleniyor. Bu durum, sektördeki dinamiklerin radikal bir şekilde değişmesine zemin hazırlıyor. Bazı uzmanlar, 2024 yılında başlayan bu sürecin 2025 boyunca daha da ivmeleneceğini düşünüyor.
Xbox ve PlayStation için yeni oyun dönemi
Platforma özel oyun stratejisini değiştiren ilk şirket, Microsoft oldu. Oyunlarını daha geniş bir kitleye ulaştırma çabasıyla hareket eden şirket, Sea of Thieves ile PlayStation platformunda büyük başarılar elde etti. Üstelik Halo, Gears of War ve Forza gibi diğer önemli Xbox serilerinin de önümüzdeki yıl PlayStation’da oyunseverlerle buluşabileceği iddia ediliyor.
Bu durum yalnızca Microsoft ile sınırlı kalmamakta. Final Fantasy serisinin arkasındaki geliştirici olan Square Enix, PlayStation’a özel oyunlardan beklediği finansal başarıyı elde edememesi nedeniyle çoklu platform stratejisine yöneldiğini duyurdu.
İlk etapta PS5 için özel olarak piyasaya sürülen Final Fantasy VII Rebirth’ün, sonrasında PC’ye ve diğer platformlara geçmesi öngörülüyor. Ayrıca, Marvel’s Spider-Man 2 gibi PlayStation yapımı oyunların PC’ye açılması ve Xbox’ın geliştirdiği Indiana Jones and the Great Circle’ın PlayStation 5 için planlandığı da dikkat çeken gelişmeler arasında yer alıyor.
Uzmanlar, platforma özel oyunların ekonomik yapısının artık sürdürülebilir olmadığını ifade ediyor. Artan üretim maliyetleri, duraklayan konsol pazarı ve Steam gibi PC platformlarının önemli pazar payı, bu tür bir stratejiyi riskli hale getiriyor.
Böylece, Xbox’ın bu yıl çoklu platform yayıncılığına tamamen geçmesi ve PlayStation’ın da bu değişime uyması bekleniyor. Fakat diğer bileşenleriyle kendine has bir ekosistem yaratan Nintendo, bu akıma direnen tek isim olma özelliğini koruyabilir.
Yorum Yap