Bazı oyunların geliştirilme süreci sırasında önemli değişiklikler yaşadığı biliniyor. Bethesda stüdyosunun Starfield için planladığı bir özelliğin iptal edilmesi, oyunun atmosferinde büyük değişiklikler yaratmış olabilir. Fallout 4 ve Skyrim gibi oyunlardan daha gerçekçi bir ton benimseyen Starfield, başlangıçta daha sert ve kanlı bir yapıya sahip olacak şekilde tasarlanmıştı. Peki, bu özellik neden çıkarıldı? İşte Bethesda’nın itirafları…
Starfield aslında daha kanlı olacaktı!
Bethesda’nın kıdemli yöneticisi Dennis Mejillones, Kiwitalkz ile gerçekleştirdiği röportajda, Starfield’ın geliştirme sürecinin erken aşamalarında oyunun, Fallout 4’teki parçalanma ve kan efektlerine sahip olduğunu belirtti. Ancak, bu özelliğin teknik zorluklar ve oyunun temasıyla uyumsuzluk nedeniyle iptal edildiğini ifade etti.
Mejillones, Fallout 4’teki şiddet sisteminin Starfield’a entegre edilmesinin birçok teknik engel ile karşılaştığını vurguladı. “Oyuncuların giydiği farklı uzay giysileri ve kaskların kesilmesi, kan efektlerinin doğru bir şekilde uygulanması gibi pek çok teknik zorluk vardı,” şeklinde görüş bildiren Mejillones, Bethesda’nın “meat-caps” olarak tanımladığı kanlı kesitlerin modellenmesinin büyük bir karmaşaya yol açtığını açıkladı.
Başka bir önemli sebep ise Starfield’ın genel tonuydu. Fallout serisinde şiddet ve mizah bir arada bulunurken, Starfield, The Expanse ve Star Trek gibi daha gerçekçi bilim kurgu eserlerinden esinlendiği için Bethesda, oyunun aşırı grotesk olmasını istemedi. Mejillones, “Fallout’un aşırı stilize edilmiş şiddeti, oyunun mizahi yapısıyla uyumlu. Ancak Starfield, daha lo-fi ve gerçekçi bir bilim kurgu deneyimi sunmayı hedefledi” diye ekledi.
Starfield’ın silah kullanımı ve çatışma mekanikleri, Fallout 4’e göre daha sade ve sinematik bir deneyim sunuyor. Özellikle VATS sisteminin olmaması, birçok oyuncunun savaş deneyiminde tatmin olamamasına yol açtı. Eğer Bethesda, oyunun başındaki kanlı sistemleri koruyabilseydi, dövüşlerin tatmin edici olup olmayacağını hiç
Yorum Yap