Analist kuruluşu DFC Intelligence, oyun endüstrisinde ses getirecek bir iddiada bulundu. Yayınlanan bir rapora göre, konsol pazarında Nintendo’nun yanına yalnızca iki büyük oyuncunun sığabileceği belirtiliyor. Bu durumda ya Sony ya da Microsoft’un konsol pazarından çekilmesi olasılığı gündeme geliyor. Bu iddia, oyun tutkunları arasında geniş bir yankı uyandırmış durumda. İşte konuyla ilgili detaylar!
Microsoft vs. Sony: Yeni bir döneme giriyoruz!
DFC Intelligence, 2028 yılında yeni konsolların piyasaya sürülmesiyle birlikte rekabetin daha da kızışacağını ve bu süreçte Sony veya Microsoft’un birinin pazarın üçüncü sırasına düşebileceğini öne sürdü. Raporda, “Hangi şirketin erken ivme kazanacağına bağlı olarak, Sony ya da Microsoft bu rekabetten çekilecek!” şeklinde ifadeler yer aldı.


Bu teori ilgi çekici olsa da, Sony açısından gerçekçiliği sorgulanıyor. PS5’in güçlü satışları ve özellikle ABD’de Kasım ayının en çok satan konsolu olması, Sony’nin sektörden çekilmesini zor görünür hale getiriyor. Yine de DFC Intelligence, Microsoft’un büyük yazılım yatırımlarıyla birlikte donanımdan ziyade yazılım ve dağıtım modellerine odaklanabileceğini belirtiyor.
Raporda, Nintendo’nun sektördeki sağlam konumunu koruyacağına vurgu yapılırken, Xbox Series X|S’in küresel çapta zayıf bir performans sergilediği ifade ediliyor. Analistler, Nintendo’nun yeni konsolu ve GTA 6 gibi önemli oyunların, sektöre ivme kazandıracağı ve bu faktörlerle birlikte 2020’li yılların sonunda oyun pazarının toparlanacağını öngörüyorlar.
DFC Intelligence CEO’su David Cole, “Video oyun sektörü son otuz yılda 20 kat büyüdü. Donanım ve yazılım satışlarındaki iki yıllık durgunluğun ardından sektörün on yılın sonuna kadar sağlıklı bir büyüme oranına geri dönmesi bekleniyor,” diyerek sektördeki olumlu gelişmelere dikkat çekti.
Sizce bu teori ne kadar gerçekçi? Sony veya Microsoft pazarından çekilir mi? Konsol dünyasının geleceğini nasıl değerlendiriyorsunuz? Düşüncelerinizi bizimle paylaşmayı unutmayın!

Leave a comment