Kaydol
Giriş Yap
Parolanızı mı unuttunuz

Şifreni mi unuttun? Lütfen e-mail adresinizi giriniz. Bir bağlantı alacaksınız ve e-posta yoluyla yeni bir şifre oluşturacaksınız.

Üzgünüz, gönderi ekleme izniniz yok.

OpenAI, ChatGPT Aboneleri için Yeni Limitler Getirdi!

OpenAI, bu hafta başında gerçekleştirdiği bir duyuruyla yeni dil modeli GPT-5’i tüm ChatGPT kullanıcılarına sundu. Ancak bu geçişin, mevcut modeller olan GPT-4o ve GPT-3’ün tamamen devre dışı bırakılması ile yapılması bir dizi tepkiye yol açtı. Özellikle Plus aboneleri, yeni modelin getirdiği kısıtlamalardan duydukları rahatsızlığı dile getirdi.

ChatGPT Aboneleri Limitlerden Memnun Değil

Plus aboneleri, en sadık kullanıcı kitlesi olarak, GPT-5 ile birlikte getirilen yeni mesaj limitleri karşısında büyük bir hayal kırıklığı yaşadılar. Kullanıcıların her üç saatte yalnızca 80 mesaj gönderebilmesi mümkün. Kota dolduğunda ise sistem, otomatik olarak daha düşük bir kapasiteye sahip olan GPT-5 mini modeline geçiyor. Aboneler, önceki GPT-4o gibi modellere sınırsız erişim beklediklerini belirtiyor ve mevcut limitlerin ücretli üyelik avantajlarını önemli ölçüde azalttığını savunuyorlar.

yapay zeka destekli haber sitesi

Kullanıcılardan gelen eleştiriler karşısında sessiz kalmayan OpenAI, son iki günde aldığı geri bildirimler doğrultusunda acil bir eylem planı açıklamaya karar verdi.

İşte atılan adımlar

Limitler İki Katına Çıkarıldı: Plus ve Team planlarındaki kullanıcılar için hafta sonuna özel mesaj limitleri artırıldı ve iki katına çıkarıldı.

Yeni “Mini” Modeller Geliyor: Gelecek hafta itibarıyla, ana modelin limiti dolduğunda devreye girecek olan “GPT-5 Thinking” ve “GPT-5 Pro”nun mini versiyonları kullanıcıların beğenisine sunulacak.

Model Seçimi Esnekleşti: Kullanıcılar, ana model seçim menüsünden doğrudan “GPT-5 Thinking” ve “GPT-5 Pro” seçeneklerine erişebilecekler.

Efsane Geri Döndü: GPT-4o Tekrar Aktif: En çok talep edilen değişikliklerden biri de hayata geçirildi. Kullanıcılar, arayüzdeki “Eski modelleri göster” seçeneği ile sevdiği GPT-4o modelini yeniden deneyimleyebilecekler.

OpenAI CEO’su Sam Altman, Reddit’te gerçekleştirdiği “Bana İstediğini Sor” (AMA) etkinliğinde kullanıcıların GPT-4o modelini ne kadar süre kullanmayı planladıklarını yakından takip edeceklerini belirtti. Desteğin bu verilere göre şekilleneceğini ifade etti.

Etkinlikte ön plana çıkan bir diğer konu ise yeni bir üyelik planı üzerinde çalıştıkları oldu. Altman, aylık 20 dolarlık Plus ve aylık 200 dolarlık Pro paketleri arasına yeni bir ara katman planı eklemeyi düşündüklerinin sinyalini verdi. Bu yeni planın, kullanıcılara daha fazla esneklik sunması hedefleniyor.

Bunun yanı sıra, GPT-5’in ilk günündeki dağıtım sırasında yaşanan teknik bir sorunun kabul edildiği açıklandı. Bu durum, bazı sorgulara yeterli yanıtların verilmemesine neden olmuştu.

OpenAI ekibinden Michelle Pokrass, API kullanıcıları için 1 milyon token’a kadar daha uzun içerik desteği sağlamak istediklerini, ancak mevcut yüksek GPU talebi ve hesaplama kısıtları nedeniyle bunun şu an için öncelikleri arasında olmadığını belirtti.

Belli ki OpenAI, 700 milyonluk büyük kullanıcı tabanının geri bildirimlerini değerlendirerek dengeli bir yaklaşım kurmaya çalışıyor. Bu atılımlar, şirketin topluluk geri bildirimlerine olan bağlılığını ve esnekliğini göstermesi açısından büyük bir önem arz ediyor.

Leave a comment

Related Posts